beeldend en bewegend leren


Waarom bewegend leren?
Met bewegend onderwijs behaal je hogere resultaten, creëer je meer plezier in leren en komt ieder kind tot zijn recht. Er komt meer zuurstof in het brein en kinderen blijven langer betrokken bij de activiteit. Bovendien zorgt het voor een gezond lichaam en betere coördinatie.

Waarom beeldend leren?
Door gebruik te maken van meerdere leeringangen vergroot je de kans dat de leerstof blijft hangen. Visueel ingestelde kinderen dienen de lesstof eerst vaak gezien te hebben. Beeldend en bewegend leren is daarom een ideale combinatie. Steeds meer scholen hebben het bewegend leren omarmt. Veel leerkrachten zijn echter elk jaar veel tijd kwijt aan woord- of somkaartjes knippen en lamineren voor de verschillende oefeningen. Tijd voor duurzamere oplossingen!

Materiaal voor bewegend leren op school
Wij maken materiaal dat geschikt is voor bewegend leren. De materialen zijn gemaakt van stevig en flexibel pvc. Het scheurt niet en is eenvoudig schoon te maken na gebruik. Het materiaal kan zowel binnen als buiten gebruikt worden en is methode onafhankelijk. Het materiaal heeft meerdere toepassingen en mogelijkheden. Tijdens een workshop of training leer je hier meer over, maar het is ook mogelijk om een persoonlijke afspraak te maken om de mogelijkheden te bekijken en te bespreken.

Materialen op maat
We maken materialen op maat voor elke doelgroep. Neem gerust contact op voor een vrijblijvende kennismaking.

 

 

Reacties op de bootcamp op school
“Vorig schooljaar een rekenbootcamp op school gehad. De kinderen vonden het geweldig! De vrijdagen geef ik sinds dit jaar les zonder boeken. Ik vind het als leerkracht belangrijk dat kinderen niet alleen uit een boek leren, maar ook bewegend en ontdekkend leren.”

Reacties op de workshop beeldend en bewegend leren:
“Ik heb genoten van je workshop en ben helemaal enthousiast om de materialen die ik gekocht heb te gaan gebruiken, samen met de leuke ideeën die we gehoord, gezien en ervaren hebben.”

“Thuis werd de FOON meteen goedgekeurd door mijn kleuter. Hij was eerder nog niet zo met getallen bezig en begon nu spontaan te spelen met de getallen, zo leuk! Ik was echt verrast door de vele gebruiksmogelijkheden! Maandag neem ik de FOON mee naar school!”

“Ik gebruik tijdens mijn begeleiding graag de TIEP en de QWERTY, het sluit fijn aan op de kleurmethode voor spelling die ik in mijn praktijk gebruik!” Vooral kinderen die topdown leren vinden TIEP geweldig. De TIEP brengt het begrip en overzicht en de QWERTY is juist weer handig voor het letterlijke stampwerk!”

Reacties op de training voor professionals:
“Ik vond de training erg interessant, goed toepasbaar in de praktijk. Fijn dat er zoveel materialen aanwezig zijn om uit te proberen. Fijn ook dat de spelletjes niet vast staan, je kunt je eigen invulling er aan geven. Dat maakt het nog bruikbaarder.”

Reacties op de individuele begeleiding:
“Inge weet snel de vinger op de zere plek te leggen. Ze kijkt met aandacht en ziet dingen die anderen over het hoofd zagen. Ze is vakkundig, geduldig en beeldend :). Onze dochter heeft door Inge de lol in het leren weer gevonden”.